« Alfaclub   « Forum



STAGE 1

Zmiany mechaniczne pierwszej części przebudowy zostały zakończone. Projekt trwał prawie 8 miesięcy, doczekał się już nawet artukułów w prasie i internecie. Bazą jest Alfa Romeo 156 z silnikiem 2,5 V6 o mocy 190KM, zmierzonej przed modyfikacjami na hamowni. Zakończyliśmy strojenie elektroniki. Zajął się tym Andrzej Poniedziałek z firmy UNITRONIC, znanej z dokonywania cudów w dziedzinie elektroniki samochodowej. Andrzejowi udało się wykręcic 250 KM przy niewielkim doładowaniu bo 0,45 Bara. Jednak o paliwie 95 można zapomnieć. Teraz dopiero to przyjemność z jazdy. Płynne przyspieszanie i powolne i bardzo ostre a przy tym przyzwoite temperatury pracy, w dodatku zero falowania obrotów i szybki rozruch silnika to przewaga programu napisanego przez Unitronic.






ENGLISH SUMMARY

We have just finished the STAGE 1. The democar is based on Alfa Romeo 156 with 2,5 V6 24V engine. Stock 190 Bhp on dyno. Supercharged modified 250 Bhp after final ECU-remap made by Andrzej Poniedziałek (UNITRONIC). The boost goes up to 0,45 Bar. Above you have dyno diagram and below you will find all the works step by step.



Poniżej fotki z budowy fazy 1 / Below the Stage 1 production step by step...


ETAP 1 - WYDECH: Sportowy układ wydechowy firmy Supersprint. Wymieniono tylny tłumik na dedykowany do tego modelu element Supersprint. Wymieniona została także rura w której nie ma już miejsca dla małego tłumika przelotowego. W dziale filmy możecie posłuchać jak pięknie i rasowo brzmi teraz włoska V6 z włoskim wydechem.






ETAP 2 - HAMULCE I ZAWIESZENIE: W miejsce seryjnych klocków zamontowane zostały bardziej odporne na temperature klocki EBC z serii green stuff a tarcze seryjne ustąpiły miejsca nawiercanym firmy Zimmermann (przód i tył), płyn hamulcowy firmy EBC. Dzięki firmie Koni Polska zamontowane zostało zawieszenie KONI SPORT KIT 1130 z płynnie regulowaną twardością (sprężyny obniżające o 35mm oraz komplet amortyzatorów). Dzięki temu auto doskonale trzyma sie drogi na zakrętach i nie przechyla się przy większych prędkościach czy gwałtownych manewrach. Dodatkowo dla usztywnienia konstukcji zamontowano czerwoną rozpórke kielichów firmy Sparco. Wkrótce zostaną zamontowane stabilizatory Anti-Roll-Kit firmy Eibach oraz wszystkie elementy gumowe zostaną zastąpione poliuretanowymi od firmy Powerflex.








ETAP 3 - AUDIO: Pierwszy etap budowy nagłośnienia (wymiana głośnikow z przodu na system DLS) + wygłuszenie drzwi. Zobaczcie jaka jest róznica wielkości cewki i budowy głośnika seryjnego od głośnika DLS (fotka 2 - od lewej głośnik DLS, głośnik seryjny z tyłu mata wygłuszająca). W przyszłości wymiana pozostałych głośnikow + subwoofer i wzmacniacze.






ETAP 4 - SILNIK: Doładowanie superchargerem firmy Rotrex. W skład modyfikacji wchodzą: Kompresor odśrodkowy Rotrex model C30-74, intercooler (chłodnica powietrza doładowanego), oilcooler Setrab (chłodnica oleju kompresora), filtr gąbkowy w obudowie z włókna węglowego firmy Pipercross, silikonowe rury dolotowe, zawór upustowy F1Z, wtryskiwacze paliwa 345cc, remap sterownika, wymiana oleju na Motul ChronoRacing 300V. Na koniec zamontowano wskaźniki firmy Greddy: EGT (temperatury spalin), doładowania i temperatury oleju. Teraz jest to Alfa 156 SUPERCHARGED w skrócie SUPER :-)












ETAP 5 - SZYBERDACH: Do lepszego komfortu brakowało jeszcze szyberdachu. Z pomocą przyszła firma Webasto-Petemar z podwarszawskich Łomianek. W bardzo szybkim czasie (kilku godzin) zamontowano elektryczny szyberdach firmy Webasto model Holandia 300 DELUX. Pewnie wiele osób zastanawia się po co dach skoro jest klima, nic bardziej błędnego to są dwie osobne sprawy. Teraz kiedy tylko chcemy możemy popatrzeć na niebo i poczuć wiatr we włosach. Dach można programować na ulubione pozycje a po wyłączeniu stacyjki sam się zamyka, chyba, że zdecydujemy inaczej.







ETAP 6 - XENONY: Każdy rasowy democar nie może się obyć bez wzbudzających respekt a także poprawiających widoczność reflektorów ksenonowych. Tutaj z pomocą przyszła firma XENON.waw.pl specjalizująca się w tego typu reflektorach. W kilka chwil zamontowane zostały reflektory. Jeśli także zastanawiacie się nad tego typu modyfikacją jedna uwaga... nie wierzcie w oferty typu "kup zarówke z przetwornicą i zamontuj ją w miejsce seryjnej zarówki" to bzdura. Bedziecie oślepiać wszystkich dookoła, dostaniecie mandat za granicą a takze tu uwaga czysto techniczna takiej zarówki chociazby w Alfie nie da sie wsadzic do seryjej lampy bez jej rozcinania. Polecam zaufac fachowcom.






ETAP 7 - GŁOWICA: Nie mogło obyć się bez modyfikacji głowicy a właściwie głowic. Zbiegło się to z wymianą rozrządu i pompy wodnej zatem aż kusiło żeby poszukać jeszcze dodatkowych koników i momentu obrotowego. W tym celu Alfa pojechała do jednej z najlepszych i najbardziej doświadczonych w tym zakresie osób w kraju, Jacka Chojnackiego. Modyfikacji poddane zostały, gniazda zaworowe, wymieniono zawory i także poddano je modyfikacji, wypolerowano kanały dolotowe i wydechowe, zmodyfikowano prowadnice zaworowe. Dla lepszego chłodzenia dodano dodatek do płynu chłodniczego Problend w celu obniżenia temperatury w układzie o kilka stopni. Dla szybszej prędkości gazów wylotowych kolektory zostały zaizolowane taśmą ThermoTec - ma to również wpływ na obniżenie temperatury pod maską. Teraz głowica nie tylko nie ustępuje głowicy fabrycznie nowej ale nawet jest od niej znacznie lepiej wykonana. Do pełni szcześcia brakuje jeszcze tylko sprzęgła spiekowego ale to w swoim czasie.







ETAP 8 - FINAŁ: Zmiany nie ominęły także wyglądu... na progi zamontowane zostały elementy włoskiej firmy Cadamuro Design. Zderzak przedni także przeszedł delikatną zmianę w postaci dokładki firmy Zender. Nie mogło zabraknąć także rasowych felg. Wybór padł na te z modelu GTA. Początkowo miały to byc 17" jednak wybraliśmy 16" do obniżonego o 3,5 cm zawieszenia pasują znakomicie. Do tego opony ze sportowej serii AVS firmy Yokohama w rozmiarze 205x55x16 w indeksie W. Na koniec na progach pojawiły się naklejki sponsorów projektu a na drzwiach loga firm, których komponenty zostały wykorzystane w trakcie modyfikacji.








PODSUMOWANIE - Dane techniczne po modyfikacji:

SILNIK - 2,5 V6 24V Supercharged

- Doładowanie kompresorem ROTREX model C30-74
- Dolot z rur silikonowych i aluminium
- Silikonowe przewody podciśnienia i odmy
- Filtr gąbkowy PIPERCROSS w obudowie z włókna węglowego Viper
- Wydech Supersprint (kompletny, dedykowany do tego modelu)
- Kolektory wydechowe izolowane termicznie taśmą ThermoTec
- Wskaźnik temperatury wydechu EGT - Greddy
- Wskaźnik temperatury oleju - Greddy
- Wskaźnik doładowania - Greddy
- Chłodnica oleju kompresora - Setrab
- Nowa chłodnica wody i termostat
- Nowe czujniki temperatury silnika
- Nowy przepływomierz Bosch i sonda lambda NGK
- Intercooler (chłodnica powietrza doładowanego)
- Zawór upustowy z recyrkulacją (F1Z)
- Modyfikacja głowicy przeprowadzona w firmie Chojnacki Motor Sport
- Dodatek do płynu chłodzenia ProBlend obniżający temperaturę układu
- Wymiana wtryskiwaczy na 345cc
- Strojenie elektroniki Andrzej Poniedziałek UNITRONIC - Remap sterownika Bosch Motronic


ZAWIESZENIE I HAMULCE

- Koni sport kit 1130 z regulacją twardości, amortyzatory i sprężyny obnizające o 35mm
- Rozpórka Sparco
- Tarcze hamulcowe nawiercane Zimmermann (przód i tył)
- Klocki EBC Greenstuff (przód i tył)
- Płyn Hamulcowy EBC
- Powerflex poliuretanowe elementy zawieszenia (już wkrótce)


LAMPY XENONOWE

ELEKTRYCZNY SZYBERDACH WEBASTO model Holandia 300 de lux

OPONY YOKOHAMA AVS SPORT 205x55x16 W

FELGI MODEL GTA 16"

BODYKIT: CADAMURO DESIGN (progi) I ZENDER (dokładka zderzaka przedniego)


Dziekujemy sponsorom projektu:

Koni Polska, Cadamuro Design, Webasto-Petemar, Yokohama, Kosmodrom oraz Powerflex.


Zobacz STAGE 2




ENGLISH SUMMARY

We want to say thanks to the sponsors of the project:

Koni Poland, Cadamuro Design Italy, Webasto-Petemar, Yokohama Poland, Kosmodrom and Powerflex UK.


Below you will find technical data of the democar:


ENGINE- 2,5 V6 24V Supercharged

- Rotrex supercharger C30-74
- Silicone air intake
- Pipercross Viper Carbon Fibre performance filter
- Supersprint stainless steel performance exhaust
- Thermotec exhaust header wrap
- Greddy EGT meter
- Greddy OIL temperature meter
- Greddy BOOST meter
- Oilcooler Setrab
- Intercooler
- Blow off valve
- New MAF sensor
- New temp sensors
- New cooling system
- Head modification by Chojnacki Motor Sport
- ProBlend cooling fluid prevents coolant temperature from rising excessively
- Fuel injectors 345cc
- ECU Remap by UNITRONIC (Serial Bosch motronic remap)

SUSPENSION & BRAKES

- Koni sport kit 1130 (adjustable suspension, lower springs (-35mm) and sport shocks)
- Sparco strut bar
- Zimmermann performance brake discs
- Ebc Green Stuff brake pads
- Ebc performance brake fluid
- Powerflex polyurethane suspension (soon)


XENON LIGHTS

ELECTRIC SUNROOF WEBASTO Holandia 300 DELUX

TIRES - Yokohama AVS SPORT 205/55/16 W

WHEELS - GTA model 16" wheels

BODYKIT - Cadamuro Design side skirts, Zender front bumper spoiler


Look at STAGE 2






We are looking for sponsors of the democar. If you are interested please contact .


© 2006 - 2012 Copyright by www.alfaclub.pl • Design by Kosmodrom