Alfa Romeo 159



Dla następcy kultowego już modelu 156 to nielada wyzwanie. Długo oczekiwana 159 powitana została z mieszanymi uczuciami. Nieco bardziej kanciaste nadwozie, mniej delikatne rysy wnętrza i do tego silniki pochodzace od OPLA. To wszystko wzbudzało niepokój fanów dawnej Alfy. Jednak 159 zaskarbiła sobie ich łaski mimo wcześniejszej niechęci i zawitała na dobre w rodzinie Alfy.





Alfa 159 to prawdziwe dzieło sztuki wśród sportowych sedanów. Zaprojektowana przez Giugiaro, przy współpracy z Alfa Romeo Style Center, Alfa 159 wyróżnia się zdecydowanym i charakterystycznym przodem, oryginalnymi światłami, składającymi się z trzech okrągłych elementów, dużymi zderzakami, kołami ze stopów metali lekkich, dostępnych w rozmiarach nawet do 18 cali. Już na pierwszy rzut oka profil Alfy 159 jest pełen klasy i zdecydowania. Przestrzenność, dbałość o detale, wyrafinowanie, jasne i obszerne wnętrze, dwustrefowa lub trzystrefowa klimatyzacja, kabina wykonana z wyjątkowych materiałów, jak skóra pieno fiore, materiał Alfatex™ i dodatki z aluminium. Większy rozstaw osi Alfy 159 pozwala na wygodną podróż pięciu wysokich pasażerów. Tablica rozdzielcza, skierowana w stronę kierowcy, zawiera wyrafinowane oprzyrządowanie analogowe i niezwykle czytelny, wielofunkcyjny wyświetlacz, radio samochodowe z CD/MP3 i Hi-Fi Bose®, najnowszej generacji nawigację satelitarną z telefonem GSM, sterowane głosowo.





Nie można zapomnieć o równie pięknej wersji kombi - zwanej w języku Alfy Romeo "SPORT WAGON".





Poprawiono także dbałość o bezpieczeństwo w porównaniu z 156. Sztywność skrętna zawieszenia jest na szczycie w segmencie. Gwarantuje optymalną przyczepność do podłoża, dużą wytrzymałość i bezpieczeństwo. Nadwozie o dużej odporności zapewnia bezpieczeństwo także w wypadku zderzeń przy dużych prędkościach. Wszystko dzięki zastosowaniu stali o wysokiej odporności (58% całości), stali dual-phase (7%) i spawanych laserowo paneli blachy o zwiększonej grubości. Centralny słupek o potrójnym wzmocnieniu chroni przed bocznymi uderzeniami, natomiast podłużnice ze stali o wysokiej odporności i trzy profile wzdłużne absorbują zderzenia przednie bez szkody dla przestrzeni wnętrza. Najwyższy poziom bezpieczeństwa, gwarantowany dodatkowo przez pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia oraz zagłówki przednie z funkcją "anti-whiplash". Alfa 159 posiada komplet 8 poduszek powietrznych: przednie, boczne, kurtyny boczne na całej powierzchni oszklonej i nowe poduszki na kolana. Alfa Romeo jest również zaprojektowana z myślą o bezpieczeństwie młodszych pasażerów. Siedzenie tylne posiada trzypunktowe mocowania Isofix do fotelików dziecięcych, pozwalające na bezpośrednie przymocowanie ich do nadwozia.





Silniki benzynowe
Euro 4 - bezpośredni wtrysk JTS, zmienne fazy rozrządu.
1.9 JTS 160 KM > 2.2 JTS 185 KM > 3.2 JTS V6 260 KM
Euro 4 MPI.
1.8 MPI 140 KM


Silniki Turbodiesel
Euro 4 (DPF) - Common Rail drugiej generacji - Multijet.
1.9 JTDM 8Vv 120 KM > 1.9 JTDM 16v 150 KM > 2.4 JTDM 20v 200 KM


Wspaniałe, elastyczne, płynnie przekazujące moc na koła. Nowe silniki benzynowe i diesla Alfy to liderzy w swoich kategoriach. Oferują przyjemność prowadzenia na najwyższym poziomie. Silniki diesla są zaopatrzone w "dożywotni" filtr cząstek stałych (DPF), który nie wymaga konserwacji. Przyjemność jazdy dynamicznej, jak i komfort podróży zapewniają również nowe 6-cio biegowe, precyzyjne skrzynie biegów oraz najnowszej generacji skrzynia sekwencyjna Selespeed i automatyczna Q Tronic.



Źródło: Alfa Romeo Polska Foto: Fiat Auto Press. Opracowanie: KOZMOZZ,




inne modele...

Alfa Romeo 145 & 146

Alfa Romeo Gtv

Alfa Romeo 147 GTA

Alfa Romeo 155

Alfa Romeo 156

Alfa Romeo 156 GTA

Alfa Romeo 159

Alfa Romeo 164

Alfa Romeo GT

Alfa Romeo Brera





Jeśli chcecie napisać artykuł o ulubionym modelu zgłoście to:
Zapraszamy do wymiany informacji o waszych autkach na forum.


© 2006 - 2012 Copyright by www.alfaclub.pl • Design by Kosmodrom